Friday, August 04, 2006

en nattevakt

I de sene nattetimer, de timene når normale folk har lagt seg godt under dynen for å sove. De timene etter nattklubbene stenger kranene og folkene hoier seg hjem. Det er de timene hvor man har lyst til å bevege på seg. Reise bort, oppleve noe nytt, treffe noen nye mennesker, bli kjent og få flere venner!
Jeg har lyst til å reise igjen. Ut i den store verden, oppleve noe nytt og se nye steder og bli kjent med nye mennesker.

I går gjorde jeg noe jeg egentlig veldig sjedent gjør, jeg spiste frokost, sånn på rett tid av døgnet. David, som jobber nattevakter på Ansgar Sommermotel og jeg spiste frokost etter nattevaktene våre! Genialt eller hva?? Utrolig deilig frokost og så er man klar for å sove igjen. Sove i sommervarmen med barneskrik utenfor vinduet. Deilig??!
Takk David for en hyggelig frokost!!!

I det siste har jeg begynt å tenke på nye jobber. For all del, jeg skal ikke slutte her ennå!! Jeg stortrives i jobben. Men jeg har tenkt på hvilke jobber jeg kunne ønske jeg fikk muligheten til å innom.
  • Flyvert. Tenk på hvor mye man lærer om sikkerhet og rutiner ved en flyplass og et fly. Ikke nødvendigvis stå og vis nødutganger, men det hektiske livet med å jobbe og jobbe og yte makismalt under tidspress! Samtidig som man må kunne tenke klart og være beredt på alle mulig situasjoner. Høres ut som en kjempe utfordring!!!
  • Butikk, en klesbutikk med sko. Sånn sko som passer meg. Det er vel egentlig det at jeg har aldri jobbet i en klesbutikk og det virker veldig artig og man kan få oppdatert klesskapet en god del!
  • Prosjekt leder. Man blir ferdig med noe og det er ikke bare de langsiktige målene som skal telle. Men man kan se at prosjektet utvikler seg og målene blir nådd.

Det var i alle fall noen... hva er din(e) drømmejobber??

3 comments:

Davichi said...

Yyey mister! Takker selv for en flott frokost! Når vanlige folk våkner, trøtt morratryne og litt smågretne så er vi på vårt toppstadie!, klar for noe sprell, surfe, wakeboard, eller spise en deilig frokost på 'norge'. I går ble det siste alternativ, og angeren er definitivt et ikketegn.! At vi ikke har funnet ut av nattevaktene våre før!?!... Tenker vi skulle startet et nyhetsbyrå om morgenen som solgte 'spesiel kaffe' og gav muntlig dagens nyheter. Er jo så oppdatert på overdenen for tiden§hehe... Nå skal jeg faktisk vaske igjen, vasket og ryddet et bøttekott i stad, sabla med shit!!haha... Det er faktisk noen som jebber også på natevaktene!!!!! Merk deg det, merk deg det!haha... Lykke til de siste timene også prates vi plutselig!Ü
Peace out bro!
-david

Anonymous said...

Jeg vil gjerne jobbe som SOS barnevakt når jeg blir stor... eller...?

Anonymous said...

musikkprodusent, jobbe med mennesker som setter pris på en, og bli en predikant som banker litt orntlig kristendom inn i hodene på alle og en hver!