Tuesday, April 15, 2008

atter en jakt


Våren er her og som vanlig har jeg lite ro på meg når det gjelder bo sted. Jeg er atter en gang på leilighetsjakt. Denne ganger går jeg inn for å bo over en lengre periode, mulig 5 år??

Jeg er blitt temmelig god på å gå på visninger. Nesten litt flaut, men flere av meglerne i byen kjenner meg igjen..vet ikke helt om det er bra?? Burde jeg få meg ett liv?
I min omgangskrets er det mange som har begynt å etalblere seg. Flere unge begynner å kikke etter leilighet og bosted. Derfor teknte jeg at jeg skulle dele mine gode hemmeligheter om å finne drømmestedet.

Følelsen
- Når jeg kommer inn i en leilighet så ser jeg meg rundt, klarer jeg å se for meg bo her med mine møbler og mine farger?
- Er området et sted jeg vil bo?
- Hva må jeg gjøre om for at den skal komme i ett boligmagasin...jeg tenker faktisk det.
- Har jeg lyst på dette?
- Tilfredstiller leiligheten de mål og ønsker jeg har for en leilighet?

Det fornuftige
- Hvor vanskelig er tingene jeg vil rette på?
- Hvor mye kommer dette til å koste meg?
- Hvor lang tid vil det ta før jeg er fornøyd? Vil jeg bli fornøyd?
- Hvordan er bygget i stand? Trekk i vinduene? Råte i tak og vegger? Hva er tilstandsgraden på leiligheten?
- Hvor mye vil komme i løpet av de neste årene med tanke på utgifter som er "uforutsette"?
- Er det drenering rundt grunnmuren?
- Er det elektriske oppdaert til dagens standar?
- Hvordan er rørene, nye eller gamle?
- Er du virkelig villig til å betale så meget for leiligheten?

Enda godt jeg har masse spørsmål jeg må svare på! Jeg har vel nesten kikket aktivt på visninger i over 1 måned og nærmere 2. Det begynner å bli litt kjedelig. Men jeg vet hva jeg vil ha og hvor jeg vil bo, leilighten må bare bli til salgs. Mulig den er det, rett rundt hjørnet??

5 comments:

Stine said...

hvorfor må du flytte igjen da?

patrick said...

Hei Stine.
Jeg skal bo sammen med nicco er planen. så derfor flytte. og jeg vil nærmere jobben :)

Anonymous said...

Flytter du hele tiden?

hvor mange jobber har du forresten?

Hilsen Patrick nr2

patrick said...

hallo patrick nr 2

Jeg har flyttet 1 til 2 ganger i året.og jeg har 2 jobber nå... :)

Catti said...

ka var gale med der du bodde før???