Thursday, July 27, 2006

valget...

Jeg har et valg jeg ikke helt klarer å ta ennå. Da håper jeg DU kan hjelpe meg på vei!!

Det er skolestart snart og jeg skal begynne å studere markedsføring. Det innebærer at jeg skal helt sikkert lage en del presentasjoner og regneark. Regner med at det blir en del bilderedigering osv.
På Bi hvor jeg skal studere har de masse pc-er, men så langt er det ingen spesielle programmer som kreves annet enn word og excel...
Min gamle bærbare har gått ut på dato og jeg må kjøpe meg en ny.
spørsmålet lyder som følger

data eller mac????










hva mener du?? tatt mine behov i betraktning... takk kjære leser!!!

19 comments:

Catti said...

eg har akkurat det samme problemet!!
Data eller mac. Skal snart kjøpe.
Hørre utrolig mye bra om mac då.

Anonymous said...

Hvis de har PC på skolen er det kanskje mest praktisk å ha en PC selv... Kanskje...

Tor Gunnar said...

Hvor gammel er den 'utgåtte laptopen' din? Kjøpte ikke vi samme høst?...

patrick said...

catti, jeg er litt på mac siden, mest fordi den har bilderedigerings program inkl i prisen. ellers virker den så langt som den beste.

solveig, men hva om man kan enkelt overføre dokumenter lett mellom mac og pc??

tor gunnar, jo høsten 2003?? den er 3 år og tjent vel. så nå kommer det til, hva skal jeg gjøre med den??
joda, jeg tror mamma ville ha bærbar og da kan jo hun overta den :)

Tor Gunnar said...

La det først være sagt at jeg ikke har peiling...

På en måte tipper jeg at du kanskje vil være mest fornøyd med mac, da den generelt sett har penere design (for øvrig et element jeg bryr meg lite om Ü).
Personlig mener jeg imidlertid at PC har et mer ryddig oppsett + høyretast på musa.

SMAK og BEHAG!

tingaling said...

..jeg syns det er typisk at man skal ha seg ny bærbar etter bare noen år - fordi design/layout/whatnot er ikke uptodate lenger. Jeg kjøpte min i 2003 - og løsningen er at man kontakter kyndige folk og får den formatert. Dermed får man ryddet opp i mye skrot som ligger der - og den blir raskere. Om moren din kan ta over den - kan du saktens bruke den du også.. Dessuten, om dilemmaet er mac eller pc - hadde jeg mye heller ventet og fulgt med på tilbudene som dukker opp da. Alle "tilbud" som er nå før skolestart er "nedsatte" - men i september/oktober er prisene mer rimelige.. Hurra til høyretast på musa forresten. Takk for meg.

Merete said...

Du vett ka eg meine, så eg seie det ikkje ein gang. Legge bare inn ein stemme.

Merete said...

To stemma

patrick said...

christina: min kjære mor har på langt nær ikke det samme behovet ut av en bærbar som jeg har. hun skal bruke word og det er vel det. Behovet mitt er nok noe større og langt mer krevende.

Design messig så har jeg egentlig vært helt fornøyd med den jeg har nå.

Hvorfor kjøpe ny?? Jo det er en del oppgraderinger som jeg skulle ha hatt på en bærbar som gjør det billigere å kjøpe ny i stedet for å sende denne inn. Oppgraderingerene er:
Tråløst internettilkobling innebygd.
større minne, 512/1000 (RAM)
Større hardisk (80GB)
DVD-spiller som fungerer.
Tråløse muligheter for tilkobling av mus/andre enkle enheter. Liker egentlig ikke for mange ledninger...

ok da, det var ikke de største forandringene. mulig jeg ikke krever for mye og mulig det er bare meg som er fryktelig materealistisk og vil ha noe nytt...men så for det være...jeg er desverre ikke helt overbevist om data ennå...ligger litt på mac siden nå ja..

sorgenfrigate said...

heiheihei. kjenne ikke deg. men vil gjerne få gi deg et råd her. MAC! heilt klart! kjøpte min lille ibook for nøyaktig et år siden. har vært kjempe fornøyd. hadde alltid brukt PC før. men du-og-du! eg beli veldig overraska! mac e gudd. den e innmari lett å bruke. koble lett til tråløse nettverk(finne de fort), du slippe teite ting som virus, etc. hm. sikkert mye mer å tilføye, men eg avslutte her.
catti: du og!kjøp mac!!!!

Anonymous said...

Mac mekker alt!

Stine said...

e syns d er så rart at de som har Mac alltid er så vilt patriotiske.
det kan jo ha noe å si at de faktisk meiner at Mac er best, eller så er d bare for å overbevise sæ sjøl om at det er bedre enn PC. e har PC og må innrømme e syns d er stress å vende mæ til Mac. høyreklikken, og isje minst en bagatell som krysset i høyre hjørne som faktisk er i venstre hjørne på Mac'en. GIDD!
jaja...

Nico said...

Jeg sier PC! Og velger å avlive diskusjonen med denne "hyperlinken"; www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125365

Davichi said...

Nei, dette er da ikke noe å spørre om Patric!! Mac'n er og vil alltid være det mest ærverdige!!Ü Stay tune bro!:)

Anonymous said...

Tja, hvis du virkelig har lyst på mac kan du jo ta en titt på denne linken
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125365

Nico said...

noen linka linken min! Det blir jo et linkhelvete/eldorado (stryk det som ikke passer)

Anonymous said...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

Anonymous said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP brandyblasen blonde Phoenix accutane lawyer Hp scanjet 4470c fax program erotic handjob stories Wellbutrin combat lexapro side effects Free fat ass saex movies Picture fluoxetine pliva vicodin buy Banyan owner share time didrex tenuate free shipping medication phendimetrazine tartrate Search yahoo comsearch p effexor area rug cleaning and minnesota Infiniti dvd r Cheap calls rate usa inkjet printer review domain name registration service