Saturday, November 18, 2006

Pay it forward

Denne siste uken har jeg tilbrakt hver natt på jobb. Skulle egentlig lese pensum, men har sett noen filmer også. En av de er "Pay it forward".
En veldig søt amerikansk film. Men det den har er en skikkelig god grunn tanke. Det handler om å gjøre gode ting for andre! Tenk en slik film som oppfordrer til det. Etter å ha sett en slik film satte det i gang noen tanker hos meg. Å gi ting videre. Ikke forvente å få noe tilbake, men forvente at personen man gir noe til skal gjøre noe godt for noen andre. Hva om alle kunne ha en slik grunn holdning med seg!! Det kommer nok ikke til å skje, såpass opplyst er jeg, men at noen begynner med det. Jeg tenker vel egentlig på de små tingene, oppmuntringene i hverdagen.
Jeg er ikke noe flink på det selv, men har lyst til å bli flinkere, flinkere til å hjelpe andre, se andre, oppmuntre andre, gjør dagen bedre for noen. Det trigger meg!
se filmen om du har lyst på en liten oppmuntring til å gjøre noe godt for andre...

6 comments:

patrick said...

og ja...han lille gutten spiller rimelig bra til aldren!!

Arnt Helge said...

Eg digge den filmen.

Her e adressen te bloggen min:

quastro.blogspot.com

Bli med og gjørr den kjent!

Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

amen te oppmuntring!!!Tenk for nån foskjella man kan utgjør. Men man må bynn mæ sæ sjøl...

-L&H- said...

Konge detta en av mine to favorittfilma, sett han sikkert 15 ganga, og æ like ikkje å se filma om igjen. Den e bare helt nydeli...L

Hilde said...

For å si det sånn, jeg måtte helt til Kenya før jeg fikk sett den.
den er konge! Med unntak av en liiiiittt dramatisk overamerikansk slutt, kanskje !

patrick said...

arnt helge; se på lista..du er øverst!!
Kristin: leike snart??
linda: går det bra i nord??
hilde: enig der ja..