Sunday, November 12, 2006

tur!!!


Jippi, en etterlengtet tur bort fra Kristiansand! Det var deilig å bare komme seg litt bort skal jeg innrømme. Brukte nesten ikke mobilen en hel helg, og var ikke pålogget internett i det hele tatt. Turen gikk til Bortlied(?) husker ikke åssen jeg staver navnet en gang.... men bildet over er fra en av toppene vi besteg i løpet av turen :)

Jeg begynte denne turen med å sove på vei opp, tross alt, jeg hadde jobbet natten før og hadde vært på skolen før vi reiste. Så man kan jo si at jeg var litt trett. På de svingete veiene oppover dalen sovnet jeg som et lite barn. Hodet slang frem og tilbake har mine tur-venner fortalt meg i den senere tid.
Men la meg fortelle deg om en våt tur vi hadde på lørdag.

Joda, vi skulle på fjelltur uansett vær! Du kan si det slik at jeg er uerfaren på fjelltur. Denne dagen måtte oss ikke med solskinn og bart føre. Neida, her var det sludd, snø. litt sol, regn og masse vind om hverandre. Den lille brune gutten hadde med seg joggesko til å gå med på fjellet. Sånn litt kule addidas sko, en foret bukse som ikke var vannavstøtende i det helle tatt, boblejakke, og skjerf. Dette fungerte dårlig. Allerede ved første bakketopp var jeg våt til skinnet på buksene. Skoene hadde begynt å trekke til seg vann. Jeg måtte også ha noe å drikke i løpet av den lange turen...
Jeg bestemte meg for å prøve så godt jeg kunne å ikke klage. men da jeg innså at jeg ikke lengre hadde følelse i beina, buksene var gjennomvåte. Da tenkte jeg med meg selv, "KJære gode Gud, gi meg styrke til å komme ned!" Fortapt og våt stilte jeg meg på en stein for å ikke la de fryste buksebena være nær skinnet mitt....

Jeg var på randen av et lite sammenbrudd. Men jeg overlevde denne dramatiske fjellturen. Ellers var turen veldig bra, jeg sov en hel del!! Det var deilig det. God oppladning til en hektisk uke!!

13 comments:

Linda Therese S. G. said...

Hehe, stakkars! Jeg har heller aldri vært no flink til å kle meg for sånne ting, rett og slett fordi jeg er så lite vant med turgåing. Men nå har du noe å le av, også er du kanskje mer forberedt neste gang. Jeg lo i hvert fall godt. Kjente meg vel igjen.

Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

Æ e imponert!!! Litt snurt nu da over at du har et MASSIVT forskudd på mæ i forhold te vårens kommende fjelltur i Hemsedal...

Tarjei said...

EG e imponert. Det e bra du øve deg te vår tur :)

Guds Fred te deg

Anonymous said...

patrick, kjære patrick, du skulle hatt med deg ullteppet ditt du ;o)

- viV - said...

hvem reiste du med?? Og hvorfor i alle dager hadde de ikke informert deg på forhånd om kleskode??? Heheh, holder på å le meg vekk, hanna grethe kan bekrefte det... flotters bilde du har av deg og bekken!!!

patrick said...

linda: Jeg er glad jeg kunne gi deg en latter! og ja, jeg håper jeg har lært litt..

Kristin: Takk!!

Tarjei: Jeg øver og øver, i håp om at øvelse gjør mester. Guds fred til deg også!!

Silje: Ullteppet kom frem når jeg var trygt bevart på hytta!

Vivan: Oh NO! jeg glemte helt å melde fra til deg! Og jeg er veldig stolt over at jeg klarte å drikke rett fra bekken uten å falle nedi! ;)

Catti said...

Må slutte meg til gratulantene og sei eg e imponert. Men drog du aleina, eller?

patrick said...

catti: jeg drog nok ikke alene, vanskelig å ta bilder da.. vi var en hel gjeng på totalt 7 personer. takk for gratulasjon :)

Anonymous said...

Kjære, gode venn.
Takk for at du tok godt vare på min gode far, da han besøkte Hotell Norge og Kristiansand denne uken. Håper han oppførte seg bra.
Amen.

PS: Apropos tur, England? Are you taking me with ya`?!?!?!?

patrick said...

bli med!!
16-19 des!!!

Tor Gunnar said...

"Den lille brune gutten..."??? Hæ?!!?
Jeg trodde du omtalte deg selv som gul!?

Ellers tar jeg meg den frihet å påstå at turen sikkert bare var sunn for deg....så sant du ikke ble syk etterpå. Ellers må jeg si at nato-stilling er det ingen som misunner deg.

patrick said...

Tor Gunnar: Jeg er han brune, mens Catti er hun gule.
Jeg klarte meg på nippet til å ikke bli syk. Sauna gjorde susen. men hva er nato-stilling??

oddi said...

Pat... Strålende lesning!! Du er en god mann!!