Tuesday, August 07, 2007

på reisefot

For å for tiden til å fly, for flyet mitt drar ikke ennå, blogger jeg. Å sitte på flyplass er utrolig deilig. Det er slik et orden her, selv om ikke alt går på tiden som det skal. Mennesker som haster frem til sin neste destinasjon, noen løper som om livet skulle stå på spill, mens andre har all verdens tid. Det er de menneskene som går med hvite joggesko, stor t-skjorte uten former og caps. Gjerne med magetaske også. De tar seg tid til å kikke, stoppe opp ta en pause mot deres gate. Turistene. Ellers har men de som er kledd i fine drakter, dresser, skjørt, de som har fine mobiler, en stresskoffert og en trillekoffert slepende etter seg. Slipset sitter stramt i halsen på mennene og damene har håret stramt dratt bakover. De haster, men løper ikke, for de har beregnet tiden de trenger, de erfarne. Stegene er faste og bestemte, mens de gjør noen viktige avtaler i telefonen sin. De ser i allefall viktige ut i all sin "Prada" fryd.
Du har de gamle menneskene som reiser første klasse og ser ut som de skal på charter tur. Pensjonistene som har vært sør i statene og er på vei hjem. De er mulig de morsomste.

Ellers leser jeg mye bok.
Gleder meg til å komme til en seng å sove litt, for varme og reise tar faktisk litt på. OG jeg gleder meg til å komme hjem til Norge og rutiner igjen! Selv om jeg virkelig har likt denne turen min.

2 comments:

Tor Gunnar said...

Javel Patrick!

Høres ut som en utrolig spennende tur!
Gleder meg til å høre deg fortelle litt! Jeg er klar for en kaffe eller no...

Snakkes!

patrick said...

Tor Gunnar: Vi må ta en kaffe til uka!!