Wednesday, May 24, 2006

Amsterdam!!


Endelig har jeg klart å få bildene med meg hjem etter at jeg har glemt dem igjen på forskjellige plasser. Dette var en kjempe tur hvor målet var egentlig å treffe min gode vennine Wendy, som absolutt hadde lyst til å se på tulipanene...

Wendy er ei jente med masse futt i og utrolig mye gøy i. Vi har det veldig morsomt sammen! Og ikke minst vi er utrolig forskjellige. Vi hadde avtalt å møtes på flyplassen. Da jeg hadde fått bagasjen min gikk jeg ut i hallen. Der sitter hun på en benk mellom to ukjente karer med en stor sekk på ryggen. Der gikk jeg med en sort trillekoffert og databagen oppå. Litt forskjellige ja...haha..

Denne byen har utrolig mye å by på, det vet dere som allerede har vært der. Etter Wendys ønske og mål skulle og måtte vi planlegge et besøk innom Heineken bryggeriet. Jeg tenkte i mitt stille sinn at det kom til å bli drit kjedelig, men vi koste oss virkelig!!

Arkitekturen kan man si meget om, men alle de små bak gatene min "coffe shops" florerer. Derfor tenkte jeg skulle vise et lite bilde av en gate vi passerte!!

Men det vi egentlig skulle var jo å se tulipanene. OG det gjorde vi. Vi brukte virkelig en hel dag på de!!! Nå har jeg sett tulipaner for i år!! Det hadde sikkert vært mye artigere hadde det bare vært varmt og jeg hadde hatt med tykkere klær!! For den trilekofferten jeg hadde pakket med klær var forbredt på varmt vær og ikke en bitende kulde!!

Flere bilder i vente...

2 comments:

Tor Gunnar said...

Ville bare påpeker at Tulipanene er enfrøbladede planter. Dekkfrøete. Kjennetegn på at de er enfrøbladede er bl.a. bue- eller rettnervet blad, 3-tallsblomst, enkelt blomsterdekke, knipperot, har ikke kambium....Hva?! Tror du jeg har lest litt til eksamen i det siste?

Tor Gunnar said...

påpeke