Thursday, February 01, 2007

livet uten bil

Da er det faktisk 1 måned siden jeg ble uten bil. Denne måneden har jeg brukt bena som Gud har skapt meg med for å komme meg rundt. Jeg har hørt på musikk, masse forskjellig, mest lovsang. Det er jo litt deilig. Livet mitt har roet seg betraktelig ned siden jeg må planlegge minst 30 min mellom hver aktivitet på grunn av forflyttning av legemet. Jeg går meget altså. Siste nytt er da, jeg har en enormt dårlig rygg og knær. Siden jeg da synes at man alltid skal se velstelt ut fører det med seg noen ulemper i en ikke-bil-situasjon. Jeg går på dress sko og andre pensko. Det er nok ikke det beste for knær og rygg. Jeg vil mulig ikke si at dette er den ene og alene grunn, men en del av det, at jeg har ekstremt vondt i rygg og knær nå. Jeg halter faktisk. Det er ikke tull. Jeg er skapt for en storby med metro eller med bil!!! Joda, vi har bussmetro, men aner du hvor langt det er til den?? Jeg tror det er nærmere 6 kvataler unna!!! Tar i allefall 5 min å gå!! Og metoren går jo hverken til skolen eller salem...uff...



Så synes jeg litt synd på meg selv, ja...Bør jeg klare meg et helt år uten bil? jammen meg ikke helt sikker....Men du kan nå se meg haltende over Lundsbroa eller gjennom Posebyen, fort går det uansett ikke.... til du møter meg kan du kose deg med noen bilder tatt på jobb en sen nattetime....

10 comments:

Anonymous said...

du kan kjøpe deg skikkeli digge joggesko, de må være utroli stygge og, da e de best. Så kan du ha med en ryggsekk som du kan ha alle de andre skoene du måtte trenge iløpet av dagen:)

Andrejazz said...

Jeg tror faktisk ikke mote er verdt svekket helse...
Jeg støtter "joggesko og medbrakte sko"-modellen.

Linda Therese S. G. said...

Jeg kjenner at jeg blir litt satt ut av denne uten-bil-greia di Patrick. Du har ikke vært en smule bortskjemt vel...? 6 kvartaler som tar deg 5 minutter å gå...? Oioioi, åssen skal det gå med dagens ungdom? På meg virker det som om det var på HØY TID at du kvitta deg med bilen, og begynte å gå! Ikke for å være grinete altså, men... Ærlig talt...

patrick said...

ikke så mye som et fnugg av sympati her nei...mulig det var på tide å begynne å gå...god gratis trening..??

ellers sekk med sko er uaktuelt....bare for å si det...men takk for ideen...

Merete said...

Eg e stolt av deg, Patrick! For at du bokstavelig talt tar mange steg utenfor komfort-sonen din!
Keep 'em coming! :)

Diddien said...

u and me tonight!?:) c u, håper ryggen blir bedre

Sigleiv said...

Jaja, hvor skal dette ende. Kan anbefale deg å finne en stil og mote som det går at å bruke beina til. DC sko er bare kanon goe. Ellers kan du jo kjøpe deg noen boots.

Må forresten ta en kaffi snart...

Nina said...

Tror du må si meg enig med de andre her, du må nok bytte ut skotøyet ditt tror jeg. Men ellers gjør du jo en strålende innsats! Keep walking (in the light;))! God uke!

Markhuecos said...

hva med staver patrick? det har jeg hørt er godt for helsa. og skrittteller. så blir du som foreldra våre..

ellers er jo snowjogs både praktisk og stilig..

Kenneth said...

eg ska je deg litt medfølelse på d uten bil greiene!
eg har bil, hadde vært så sinnsykt hardt uden...