Monday, April 17, 2006

for mye fritid?

Påsken er jo en tid mange bruker til refleksjon og hvile. Det er veldig bra synes jeg.



Problemet mitt er at jeg ikke får sove om nettene. I de sene nattetimer når man skal sove bruker jeg til å tenke. Jeg legger meg ned i sengen klar for å sove, men hjernen min vil ikke. Den begynner å gruble, fundere, analysere, tenke strategier, nye ideer, team byggende leker, evangelisering, leker, sanger, hvem har sagt hva i filmer, hvordan finger dramatisere Jesus virke og underverk og så videre. Skjønner? Det er noen morsome tanker innimellom, men dog litt frustrerende, jeg vil jo så gjerne sove. Dette innlegget skriver jeg da klokken passerer 04.00. Da har jeg ligget i sengen i 2,5 timer å grublet. Dette er ikke et engangs tilfelle, men daglig. Hvorfor?!! Tanken streifet meg, har jeg for lite å gjøre? Er jeg ikke sliten nok når kvelden nærmer seg? Må jeg begynne å døgne for å fungere normalt? Jeg sover ikke mer en 6-7 timer i døgnet, men når jeg sovner i 5-6 tiden så sover jeg jo til i 12-13 tiden. hmm...sukk...
Hvis man spiser mye så blir man jo ofte litt trett, jeg opplever det motsatt, jeg bli overfylt av energi. Jeg kan begynne å trene, men da mister jeg jo vekt, og det vil jeg da heller ikke. Jeg kan lese masse bøker, men har ingen nye forhånd og har begynt å lese de jeg har, litt kjedelig. Jeg skriver en god del, men fantasien og ordformuleringene blir ikke så perfekt som jeg vil ha dem. Jeg skriver ned alle de tankene jeg har, slik at jeg slipper å gruble noe mer ved dem. (det er grunnen til at jeg skriver dette innlegget, jeg har ligget i en time å tenkt på om jeg skal skrive dette)


Så jeg faller ned på denne konklusjonen, jeg har for mye fritid.

Forslag til hva jeg burde begynne å fylle den med??

7 comments:

Stine said...

hva med å stå opp tidlig, så du blir trøtt på kvelden???

Catti said...

enig enig, hvis du ikkje har prøvd det. Det koste deg 1 dag der en fullstendig kake, men eg tror det er verd det.. Eg må jaffal gjør det ette ferier og helger. Men d e så ille at eg ikkje gjør forskjell på helger og ukedager lenger....

patrick said...

jeg skal prøve det i morgen...skal stå opp kl 07.00

Catti said...

koss gjekk d me å stå opp kl 07.00???

patrick said...

jeg klarte det...sov bare noen timer da...men jeg er våken ennå... :)
men kom på at jeg skal ha nattevakt denne helga, så da må jeg snu døgnet igjen...oups...

Tor Gunnar said...

Spis mye....deretter kan du trene på kvelden. Tren gjerne litt tungt. Håper det vil hjelpe litt!

Anonymous said...

tja, du kan jo sjekke ut denne siden: http://stuffonmagnhild.blogspot.com/
hvis du liker å fikle med bilder, kan du sikkert lage dine egne Magnhild-bilder også.
Lykke til!