Friday, March 17, 2006

en åpenbaring??

Denne historien kommer fra Sverige når jeg var der for noen helger siden... ... ...

Vi var netopp ferdig med et av seminarene og det skulle være en "fika" (pause). Jeg benyttet meg av den for å løpe opp til 7/11 en liten tur. Egentlig innbilte jeg meg at jeg hadde litt dårlig tid og prøvde å være litt rask. Da jeg kom ut fra kiosken begynte jeg å gå litt sånn små rask nedover gaten igjen. Først måtte jeg krysse en litt større vei. En sånn vei hvor det er midt rabatt og biler på hver side. Jeg var kommet til midtrabatten da jeg plutselig hører navnet mitt. "Patrick, Patrick, Patrick" Jeg stoppet, kikket rundt meg. Jeg så ingen og tenkte, det var bare inni hodet mitt. Jeg tar et nytt steg "Patrick, Patrick, Patrick" denne gangen litt høyere. Jeg stopper, snur meg, og vender meg for å se om det er noen jeg kjenner. Hva er egnentlig sjangsen i Göteborg, men jeg kikker. Det er ingen rundt meg som jeg kjenner igjen. Da slår det en tanke inn i hodet mitt. Mulig det er Gud som vil ha kontakt med meg. For et bra vitnesbyrd tenkte jeg. Så jeg kikker opp og sier. Joda her er jeg. Da hører jeg stemmen igjen "Patrick, over her!" Jeg snur meg litt mer langsomt. Hvem vet hva som skulle vente meg da. Utenfor kiosken (7/11) går det en mann ut i fra en gruppe, pastoren i Randesund Misjonsmenighet. Det var han som ropte på meg og ikke Gud. Det ble ikke så bra vintesbyrd, men en god historie??

6 comments:

Nico said...

haha! Det er så kjipt når det skjer...

patrick said...

tenkte det skulle bli dét bra vitnesbyrdet...

Stine said...

ja, d var skikkelig synd altså!
jaja..bedre lykke neste gang da!

Anonymous said...

Hello Patrick! Stilig blogg du hadde her altså. Ville berre informera deg om at etternavnet mitt er SEKSE, ikkje seske... Men eg liker deg for det. :) Kos deg videre med snø i kristiansand, her nede er det 25 grader, solbrenthet og romantikk. :D

patrick said...

oups eli...godt at du er fremdeles glad i meg..og lykke til videre der nede i romantikken!! ;)

Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

pinlig stillhet med Gud!!