Friday, March 10, 2006

For En Vinter!!



I går kveld dalte snøen ned over Kristiansand, nok en gang. Har vi ikke fått nok? Hva skjedde med det blide sørlandet. Sol og sommer. I min irritasjon har jeg laget en liste over ting jeg liker med vinteren og ting jeg ikke liker.


Liker

  • Det er jo litt bra ut på bilder
  • God grunn for å ikke være ute i naturen når det snør

Ikke liker

  • Det er kaldt å være ute
  • Ørene fryser
  • Huden blir enormt tørr
  • Jeg er brun og skapt for varmere klima
  • Må skuffe frem bilen og skrape bilen hver gang jeg skal bruke den
  • Det kommer slaps og det betyr alt blir vått og skittent
  • Enormt tiltak å dra ut utenfor
  • Kald på føttene
  • Høyt strømforbruk
  • Vanskelig å finne klær som passer, for alt som er varmt er stort og klumpete
  • Glatt, jeg sklir ofte, faller nesten hele tiden

Ok da, mulig det bare er meg som ikke liker vinteren eller skjønner helt hvorfor Gud skapte den. Mulig jeg bare er lei og venter enormt på at våren skal komme med alt sitt store preg på naturen. Men jeg sier ikke at jeg er i mot hvite, for de liker jeg :)

Det er bare nok nå synes jeg...eller hva mener du???

4 comments:

Knut Håkon said...

Hadde vi ikke hatt den kalde vinteren er det ikke sikkert vi ville satt like stor pris på våren og sommeren... Må gjøre det beste ut av snøen. Gå på ski f.eks. =)

patrick said...

Mulig jeg kan få litt muskler ja...

knut håkon: Du har ikke sett meg på ski, jeg er jammen meg ikke sikker på at du ville ha foreslått det hvis du hadde sett meg...

brrrr...it's cold out here!!!

Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

hehe, ae e litt misunnelig ae..

Catti said...

SNØ E EIN VELSIGNELSE!!
Sjelden eg har det så bra som ute på ski en solskinnsdag!