Tuesday, March 21, 2006

intervju

Jeg har vært på en del jobb intervjuer i det siste, senest i dag faktisk. Det er en utrolig bra erfaring å ha med seg videre i livet tenker jeg. Hvorfor? spør du. Jo fordi man er på forhånd ofte nødt for å tenke gjennom en god del ting om seg selv og sine muligheter og begrensninger. Jeg liker egentlig helst å se mulighetene.
Noen intervjuer varer lengre enn andre. Min rekord er 50 min. mulig det ikke er så lenge, men jeg synes det. Jeg tenker noen ganger når jeg ser tilbake. Hva har jeg egentlig sagt på 50 min? Det er lengre enn en skole time.
joda, man sitter å skryter av seg selv. Det føles slik for meg. "Jeg er flink til ditt og datt, jeg har erfaringer dra dutt og mutt. Jeg liker satt og fatt. blablabla...." Er dette et godt bilde av hvem jeg er? Representere dette meg som en helthetlig person?
NEI!!! Dette er jo hva man sier for å se bra ut og virkelig vise at man er kompetent til den jobben man søker. I mange av mine intervjuer så spør de alltid om mine svake sider, alltid rett etter jeg har lagt ut i det vide og brede om hvor bra jeg er. Hvor er mine svake sider?? Det er da det gjelder, har jeg egenlig noen?? Er ikke jeg perfekt? NEI og atter NEI!! og jeg er ikke pessimistisk eller har dårlig selvbildet nå, men jeg er da ikke perfekt. Jeg innrømmer at jeg har noen feil jeg også...
det jeg egenlig lurer litt på er om det finnes bedre dårlige sider enn andre??

har du en bra historie??

3 comments:

Catti said...

aldri vert på sånn ordentlig intervju!! juhu! Da har det allerede vært omtrent heilt i boks at eg fekk jobbene...

men glede meg til eg skal begynne på det

patrick said...

du burde glede deg, veldig mange bra historier

Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

Når æ sku på intervju te Mester'n Bowling hadd æ NETTOPP for første gang i mitt liv blitt stukke av en veps\kvaks eller bie, du kan vella..Vondt va det vaffal. Morten(sjefen) spurd om æ hadd lyst på en koff kaffe. Nei takk sa æ, men har du et glass kaldt vann? Joda det hadd han og resten av intervjuet satt æ med fingern min i et glass vann. Funka det, æ fikk jobben!