Thursday, January 04, 2007

en siste nattevakt

jepp, nå skal døgnet snus igjen. Så langt i år har jeg ikke sovet noe på nettene(siden 28des i fjor), grunnes nattevakter. Allikevel er jeg veldig fornøyd med livet nå.
Etter jeg er kommet meg av gårde fra jobb sånn mellom 0705 og 0730 så går jeg hele veien hjem. Det tar litt tid, ca 7 min.
Trygt hjemme etter å ha observert Kristiansand våkne igjen setter jeg meg ned ved kjøkkenbordet for å lese avisen og spise frokost. Det er slik en stille fred over alt. God og mett satser jeg på å få noen timer med senga, men det har ikke alltid fungert like lett. Jeg har for mye tid til å tenke og fundere over livet, så jeg blir liggende å gjøre det. I dag (går) slo jeg en helt ny rekord. Det tok meg 7 timer for å sovne. (Pauser inkludert) allikevel, 7 timer. For et styr!! Ligge å vir seg frem og tilbake, på ryggen og på magen. Ingenting fungerte, jeg tenkte, funderte over lite viktige spørsmål og problemstillinger, som hvordan ser drømmehuset i mur ut, hvordan ser drømmekjøkkenet mitt ut, hvordan ser huset ut generelt, hva skal jeg forvente dette året, hvilke reiser skal jeg på, hvilken sektor har jeg lyst til å jobbe i osv....

MEN nå, nå skal døgnet snus igjen, jeg skal sove på nettene, når det er mørkt. Jeg skal forhåpentligvis la ansiktet møte solens varme. Være sosial og snakke, for det er vikrelig ikke mange å snakke med på nettene her...Det skal bli deilig!!


"Sol, sol kom til meg!"

No comments: