Saturday, January 06, 2007

legg muskelen


Seks dager inn i det nye året, seks dager uten bil. Jeg har beveget meg med buss og til fots. For deg som ikke vet det så tar det rimelig lang tid å komme seg fra sentrum og opp på Salem.
Historie:
Jeg skulle opp på Salem på kontoret en tur. Da jeg endelig har kommet meg opp med bussen som jeg måtte vente i 15 min på og var utenfor, da får jeg en telefon. "Kommer du i dag? Det er sånn ungdomsledernettverk" Ikke sant, jeg hadde glemt noe, jeg hadde ikke fått satt det inn i kalenderen min. Typisk. Jeg svarer:"Jeg slenger meg på første buss ned og kommer så fort jeg kan!" Det er da jeg innser at det ikke kommer noen buss før om 10 min. Det kan jeg ikke vente, tenkte jeg med meg selv. Noe jeg har lært med buss systemet her i byen er, ha tålmodighet! Jeg begynte å gå, optimistisk over at jeg kunne bare hoppe på neste buss. Det er flust med "snarveier" over Lund tenker jeg. De tok jeg. Det var ikke snarveier. På grunn av mitt dårlige veivalg klarte jeg å miste 4, hele 4 busser kjørte forbi eller fra meg! 4 busser!! Utrolig. Det tok meg 20 min å gå fra Salem til Frikirka. Det er på denne turen jeg finner en muskel jeg ikke har kjent på lenge. Muskelen foran på leggen.

Nå som jeg har gått i seks dager har virkelig denne legg muskelen fått prøvd seg. Unormalt å bruke den så meget. Dette har resultert i at jeg må strekke ut...

Uten bilprosjekt, bra så langt....kremt, kremt.....hahaha...

4 comments:

Stine said...

E og Merete lurer på hvilken muskel du clutcher og gasser med egentlig???
hehe....
du er god, Pat! takk for kommentaren på det siste innlegget mitt!

patrick said...

for deres opplysning så er det den bakre delen av legg muskelen, og litt den muskelen foran, men ikke i samme grad som å gå, det er mye tyngre...

Sigleiv said...

Det er bra at du kjenner hvordan det er å være som oss andre som ikke har bil. Det er nå man vil sette større pris på hvor gode skoa er å gå i, og ikke alltid hvordan de ser ut. Men eg kan ambefale cow-boy boots. Kule og praktiske.

Eirik Fjeld said...

godt å høre at du oppdager dine egne muskler :)