Monday, January 01, 2007

2007

Første dag i det nye året er over og allrede har livet mitt fått en ny vending, for en stund håper jeg.
Den ble 14 år, en god levetid det. Min kjære bil hadde blitt kjørt 280 000 mil, og det er da også ganske bra. Men trist er det å måtte sette den igjen på Flekkerøy. Avskilte den, ikke kjøre mer i den, ingen flere lovsangstimer på en lang kjøre tur, ikke mer råning (ikke det at jeg gjorde det så ofte..), ikke låne den bort mer. Det er over, finito, the end, kapittelet er over. trist er det..

Så livet mitt skal altså fortsette inn i 2007 uten bil, enn så lenge. Sykkelen skal bli brukt, de velskapte bena jeg ble født med skal bli brukt, mammas bil skal bli brukt(når jeg virkelig trenger det, og bare da...) Som min kjære bror sa:"Åssen ska du klare dæ?" Jeg tror det går, jeg skal gå. Noen ny bil er ikke i siktet, ikke planer om det heller. Det må bare komme når det skal komme. Så nå kan jeg da si at jeg er miljøvennlig(?) Uansett, så står jeg her på bar bakke, friheten med bil er borte.

Nå er det sykling i all slags vær. Dette kan bli spennende...

12 comments:

- viV - said...

Lykke til ;-)

- viV - said...

Og takk for lånet forresten!!!

Linda Therese S. G. said...

Godt nytt år Patrick! Men hvorfor har dette opprivende skjedd med bilen din?Gammel og ikke verd å betale ny årsavgift på? Eller?

Andrejazz said...

buss funker overraskende bra Patrick. Sykkel også.
Du kommer til å klare det helt fint. :-)
Don't give up, son.

Sigleiv said...

Lykke til. Men stusset litt over at bilen din hadde blitt kjørt i 280 000 mil. Skulle tro det var ny rekord. 2800 000 km er rimelig langt. Viss du gjør det samme med sykkelen din så blir jeg imponert. Lykke til kompis...

Sigleiv said...

Lykke til. Men stusset litt over at bilen din hadde blitt kjørt i 280 000 mil. Skulle tro det var ny rekord. 2800 000 km er rimelig langt. Viss du gjør det samme med sykkelen din så blir jeg imponert. Lykke til kompis...

patrick said...

vivian - ikke noe problem, om jeg får en ny skal du få låne den også!!

Linda - gammel og ødelagt stakkar...den fungerer bare på solskinnsdager..

andreas - takk! gode oppmuntringer er alltid til hjelp!

sigleiv - takk for bemerkelsen, joda det var nok bare 280 000 km og ikke i mil. men hva kan man fovente at jeg skal kunne om bil??

etter dagens første gåtur endte det med gnagsår, vonde knær, rygg, begynnelse på en liten betennelse i fot og bein..joda jeg er optimist...argh..

Nina said...

"Miljødektektiver må passe på, for fremtiden begynner nå. Vær på plass der det skjer, med kart og kompass, og forstørrelsesglass.... Bruk hodet, vi har bare en klode" Kom bare på denne sangen her fra Blekkulf når jeg leste at du er blitt så miljøvennlig.. Kondulerer med bilen forresten... Men sykling er ikke dumt det heller, og investerer du i et par piggdekk til sykkelen går det supert året rundt!

Godt nyttår forresten! Må 2007 bli et supert år for deg:)

Snakkes!

Anonymous said...

Patrick?! Uten bil?! Patrick som kjører til og med når det bare er snakk om tre kvartal? Den Patrick? På sykkel?! Det tror jeg bare jeg har sett en gang. Kanskje.

Spenstig! Du er flink min brune venn:)Lykke til! Jeg støtter deg.

Sigleiv said...

Jeg tror jeg vil sette opp et veddemål om Patrik vil klare seg uten bil dette året. For å si det slik så er oddsen i mot deg lille venn.

Men man lar deg stadig overraske av mennesker fra øya.

patrick said...

solveig: ja den Patrick. den Patrick som gjerne tar bilen om det er mindre enn tre kvatal om det regner...takk for støtte!

sigleiv: sett opp...så kan vi se hvor mange som blir med...haha ha

Anonymous said...

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! What to do?????