Sunday, January 14, 2007

oppdatering uten bil

Det er sprøtt. Jeg tok en gåtur i går. Helt av meg selv. Tenk det!! Jeg gikk fra sentrum og helt opp til Fagerholt, altså opp til Gimlekollen og litt forbi der. Det tok meg 1 time å gå opp. Heldigvis fikk jeg sitte på med en bil ned til sentrum igjen. MEN ufattelig hjelpesløs og ung jeg føler meg. Friheten med bil er liksom helt borte, jeg kan ikke bare slenge meg ut i bilen for å så besøke folk. Nå må jeg virkelig planlegge alt og ta tiden på alt for å vite hvor nærme jeg kan planlegge avtaler og sånt. For all del, dette er sikkert kjempe miljøvennlig. I morgen blir første dag hvor jeg må gå til skolen....stress!! og det er meldt regn!! OH NO!! Det er det triste med å gå, man blir våt! Bare med å skrive det får jeg lyst til å legge meg ned og gråte. Jeg overlever altså, men fy så kjedelig uten bil!!

10 comments:

- viV - said...

Det skakke værra græit...

Rebekka said...

Lille kjære vennen min!!

Jeg føler på din smerte... (Not - du har vært bortskjemt altfor lenge.) Gud har skapt deg med to ben av en grunn, tror han skjønte det var på tide at de ikke visnet bort.... Derfor skal du rette blikket mot himmelen og takke!!!

Og - velkommen til alle andres verden, med regn og tidsbruk på å komme seg til og fra

Lill Therese said...

Det er superdigg å gå av og til! Jeg pleier å plugge litt worship i ørene og da hopper jeg nærmest over Gamle Lunds-broa. Praise God!!

Anbefales!!

Anonymous said...

Ikke hør på jentene Patrick, det er kjedelig å gå!

Du må sykle!

patrick said...

takk tom!!!

Anonymous said...

Få deg ein sykkel patrick!

slettet said...

Uansett om du må sykla eller traska..eg e heilt enige m bekks om at du har våre bortskjemt alt for lenge! Tenk på meg, eg har aldri hatt bil..de siste 3årene, har eg ikkje ein gang hatt tilgang t bil...lenge leve våre to bein:D
Trallala..

Andrejazz said...

Jeg vil gjerne benytte anledningen til å slå et slag for byens kollektivtrafikk.
Bussen har regelmessige avganger til alle byens hjørner. Utenom ikke-motoriserte fremkomstmidler er det den desidert mest miljøvennligen måten å ferdes på på veien. I tillegg får man et godt sete og kanskje en god samtale på kjøpet. :-)

Bussen - tar deg videre.

Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

welcome to my world..Ipod e et godt hjelpemiddel gjennom dagens mange gåtura!

Sigleiv said...

I-pod med masse sinna metal er det som er saken, Dimmu, Immortal og Satyricon hjelper alltid...