Saturday, June 03, 2006

en liten oppmuntring


Jeg føler virkelig på meg at takket være jobben min får jeg blogget litt...

Her en dag i slutten av mai betaler jeg regninger. Lønna har endelig kommet inn og det er på tide å betale de regningene jeg kan. Jeg gjør det og ser på kontoen min, 1000kr igjen. Det skal holde helt til neste lønning, og jeg har tom tank på bilen og enda flere regninger i vente. Da bestemmer jeg meg for å be.


"Kjære Gud, kan ikke du gi meg en økonomisk oppmuntring? Amen."


Det går noen dager og jeg har nesten helt glemt den bønnen jeg sukket fremfor Gud.
Så da jeg henter posten så ligger det noen brev til meg, en regning og en fra banken. Jeg åpner den fra banken for det vet jeg ikke hva er.
Til min store overraskelse så er det jo en sjekk på feriepenger fordi jeg var sykemeldt i fjor. Og jeg som ikke trodde jeg fikk feriepenger for å være syk!!

En liten oppmuntring i hverdagen!! Tjo hei, bønn funker jo faktisk!!

6 comments:

Tarjei said...

Topp. Kjempe oppmuntring

Eirik Fjeld said...

Hva skulle vi gjort uten bønn! Fantastisk!

Stine said...

jeah!
konge å høre om bønnesvar!

Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

Klart boenn funke, e det naa nytt? Neida, deilig det. Ae har 300 kr daem neste 14 dagan, trur du det gaar?
Men koffer har du saa my regninga mann?

patrick said...

det er noe som heter renter og avbetaling visst nok. i tillegg kommer bil, strøm, mobil, tv og internett..sånn ting som jeg aldri har tenkt på tidligere... jaja, jeg er nok noe etablert nå ja. livet går sin gang :)

Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

mangle kun stasjonsvogn og hund nu..Itj kjoep dae hund vaer saa snill...?